Blog > Komentarze do wpisu
Search Engine Reputation Management
SERM (Search Engine Reputation Management) czyli zarządzanie reputacją, dbanie o wizerunek w wyszukiwarkach.

SERM polega na zapełnieniu pierwszej strony wyników wyszukiwania (po wpisaniu nazwy marki) informacjami świadczącymi o jakości marki. Mogą to być informacje o wygranych konkursach, o przyznanych nagrodach i wyróżnieniach, artykuły prasowe świadczące o wysokiej jakości produktu i prestiżu marki, tematy z for internetowych, na których są pozytywne opinie o marce i produkcie, materiały przygotowane przez dział Public Relations, hasła w wikipedii, bazach firm.
Częste przeglądanie pierwszych stron wyników wyszukiwania umożliwia szybką reakcję. Regularne i systematyczne śledzenie wyników to SERP (Search Engine Results Page). SERP - lista stron internetowych ukazujących się w wyszukiwarce w określonej kolejności po wpisaniu w niej szukanego słowa kluczowego. Przy sprawdzaniu wyników wyszukiwania należy pamiętać o dwóch elementach:

  1. Większość wyszukiwarek umożliwia ustawienie różnej liczby pozycji do wyświetlenia na jednej stronie, dlatego też należy pod uwagę wziąć domyślną ilość wyświetlanych SERPów - czyli taką, jaką najczęściej zobaczą potencjalni użytkownicy. Dla najpopularniejszych wyszukiwarek są to następujące ilości wyników: Google 10, MSN 10, Yahoo 10, Onet 10.
    (Przy zliczaniu pozycji pod uwagę nie bierze się wyników sponsorowanych).
  2. Wyniki zmierzone o tej samej porze mogą różnić się ze względu na: geolokalizację czy język wyszukiwania.

 

Źródło: www.artefakt.pl

 

 

 

niedziela, 03 kwietnia 2011, arkadiorulezzz89

Polecane wpisy

Komentarze
2017/01/23 22:48:14
SERM w obecnych czasach jest ważny. Praktycznie 100% internautów szuka w sieci jakiś informacji na temat produktu który chcą kupić, więc dobra kampania SERM to klucz do sukcesu dla wszystkich firm i marek które dbają o reputacje