Blog > Komentarze do wpisu
PR a marketing

Według Philipa Kotlera, amerykańskiego profesora i ekonomisty, Public relations stanowi jedno z narzędzi zintegrowanej komunikacji marketingowej, która łączy wszystkie narzędzia i kanały w pewną całość, przy minimalnych kosztach dotarcia.

Narzędzia marketingu - 4P

Marketing

  1. PRODUKT (product)
  2. CENA (price)
  3. DYSTRYBUCJA (place)
  4. PROMOCJA (promotion)

Na PROMOCJĘ składją się:

  • REKLAMA
  • AKWIZYCJA
  • PROMOCJA SPRZEDAŻY
  • MARKETING BEZPOŚREDNI
  • SPONSORING
  • PUBLIC RELATIONS

W odróżnieniu od pozostałych narzędzi promocji, Public relations nastawione jest na długotrwałe działania promowania prestiżu, dobrego wizerunku firmy. Poza tym PR wpływa na efektywność działań pozostałych form promocji. Dzieje się tak za pomocą tworzenia profesjonalnego wizerunku firmy przyjaznej odbiorcom, który przenosi się na wizerunek dobrych produktów i artykułów.
Efektywność Public relations możliwa jest dzięki:

  • wysokiej wiarygodności - 70% Polaków uważa, że reklamy przekazują cechy produktu w sposób nieprawdziwy i sztuczny, dlatego szukają opinii na forach internetowych, radząc się znajomych, takie informacje wydają się bardziej autentyczne;
  • zaskoczeniu - PR może dotrzeć do odbiorców unikających reklam i kontaktów z sprzedażą bezpośrednią. Przekaz taki dociera do odbiorców jako ogólna informacja i nie jest kojarzona z przekazem reklamowym;
  • wyróżnieniu - PR ma możliwość wyróżnienia firmy, bądź produktu;
poniedziałek, 28 marca 2011, arkadiorulezzz89

Polecane wpisy